Månedens bilde

Lillesand fotoklubb arrangerer konkurransen "månedens bilde" hver måned. Her kan medlemmene sende inn sine beste bilder, og konkurrere med andre fotografer. Den som vinner månedens bilde får sitt bilde på trykk i lokalavisen Lillesandsposten, og får sitt bilde printet hos JapanPhoto i Kristiansand der det henger til utstilling i  1 mnd. Deretter får fotografen bildet til odel og eie.

Send inn til bilde.lillesand.fotoklubb@gmail.com

Tema for våren 2024

Innleveringsfrister

For mars: 25.02 Tema: På linje

For april: 24.03 Tema: Overdådig

For mai: 21.04 Tema Trio

For juni: 26.05 Tema: Fritt motiv

Juryering

Medlemmene i Lillesand Fotoklubb er jury for månedens bilde.

Viktig å huske på ved poenggivning og bildekritikk under månedens bilde:

• Tema: Følges temaet for månedens bilde?
  • Komposisjon: Det gylne snitt, tredelsregelen, diagonaler osv.
  • Teknisk: Skarphet, dybde osv.
  • Historie: Ser du noe mer enn kun en avbildning?
  • Personlig: Gir bildet deg noe? Ville du hatt det på veggen?

Stemmeseddel

For å avgi sin stemme bruker man linken til juryering som man får på epost fra månedens-bilde-ansvarlig. Da åpner det seg en ny fane og alle bildene ligger i vilkårlig rekkefølge nedover. Man kan bla ned og opp før man avgir poengsum. Det skal velges et tall mellom 1-10 hvor 10 er høyeste score. Dersom bildet ikke følger tema for konkurransen, skal det ha 1 poeng. Dersom du har levert inn bilder selv, skal bilde/ene dine ha 10 poeng.

Bruk tipsene presentert i avsnittet om juryering, se over bildene og velg ut poengsum ut ifra hva du trekker ned på. Anbefalt å tenke at alle bildene har full score, og er bevist på hva man trekker poeng for. Lykke til.